Mircea Crăciunescu
Imagini și topo
Descriere
Mircea Crăciunescu (Ațipică)
A fost unul dintre instructorii de la prima școală de alpiniști de iarnă organizată de C.G.M. în aprilie 1951 în Muntii Făgărașului, alături de George Petrescu, Simon Culica, Ilie Munteanu, Garabet Ingian, Erwin Csallner, Vladi Pîslaru, Virgil Georgescu.
De asemenea a fost unul dintre cei 22 de instructori (Simon Culica, Valentin Atanasiu, Pompiliu Moise, Ion Tache, Elena Bologa, Dinu Cunescu etc.) de la a treia școală de alpinism de vară (a doua din 1951). Aceasta a avut loc în masivul Bucegi, la Peștera Ialomiței, elevii avînd ca teren de exercitiu atît Turnul Seciului, cît și peretele din muntele Bătrîna. La această școală au luat parte 112 cursanți, din toată țara.
În luna august 1952 a funcționat la cabana Podragu din Munții Făgărașului o tabără alpină de perfectionare la care a fost instructor principal. Cu această ocazie unii instructori au realizat o serie de premiere cu grupele lor: instructor Mircea Crăciunescu, Surplomba din peretele nordic al Ucii Mari (Nicolae Dobre, Victor Măciucă, Venuti Feruccio, cap schimbat);
În luna septembrie 1952 o nouă școală de alpinism de vară și-a deschis porțile la Peștera Ialomiței, avînd două serii. Director a fost Ion Tache, iar Mircea Crăciunescu, instructor principal.
În octombrie 1952 C.G.M. a organizat o tabără la cabana Peștera. Instructorii Aurel Irimia, Mircea Crăciunescu, Constantin Nemeș capi de coardă, avînd ca secunzi mai multi elevi, au efectuat o serie de premiere în zonă.
A luat parte la primul campionat de alpinism pe echipe, „contra timp" al R.P.R. a avut loc în august 1953 pe Turnul Seciului la intrarea în Valea Horoabei. Concursul a durat trei zile. În prima zi pe locul 5 a fost echipa Locomotiva — Nicolae Lorincz, Ion Balteș și Mircea Crăciunescu. Traseul nr. 2. S-a mers corect. S-au pierdut minute prețioase în rapel. În clasamentul general Locomotiva a ocupat tot locul 5 - 137'41"4/5. Tudor Hurbean, Gheorghe Stroescu, Ion Balteș, Nicolaie Lorincz și Mircea Crăciunescu.
În septembrie 1953 echipa Locomotiva, formată din Mircea Crăciunescu și Tudor Hurbean, a parcurs trei trasee în aceeasi zi: Trei Surplombe (1h 40’), Furcile (35’) și Surplomba Mare (1h 45’).
A parcurs creasta masivului Făgăraşului de la Porceşti la Plaiul Foii cu echipa Asociației Locomotiva, care a plecat la 24 martie 1955, avînd în componență pe Mircea Crăciunescu, Nicolae Dobre, Constantin Radu, Florian Tudor și Gheorghe Alexandru.
A luat parte la ședința de reînființare a Clubului Alpin Român, din 7 ianuarie 1990; în cadrul acestui club a fost secretar general.
A fost unul dintre instructorii de la prima școală de alpiniști de iarnă organizată de C.G.M. în aprilie 1951 în Muntii Făgărașului, alături de George Petrescu, Simon Culica, Ilie Munteanu, Garabet Ingian, Erwin Csallner, Vladi Pîslaru, Virgil Georgescu.
De asemenea a fost unul dintre cei 22 de instructori (Simon Culica, Valentin Atanasiu, Pompiliu Moise, Ion Tache, Elena Bologa, Dinu Cunescu etc.) de la a treia școală de alpinism de vară (a doua din 1951). Aceasta a avut loc în masivul Bucegi, la Peștera Ialomiței, elevii avînd ca teren de exercitiu atît Turnul Seciului, cît și peretele din muntele Bătrîna. La această școală au luat parte 112 cursanți, din toată țara.
În luna august 1952 a funcționat la cabana Podragu din Munții Făgărașului o tabără alpină de perfectionare la care a fost instructor principal. Cu această ocazie unii instructori au realizat o serie de premiere cu grupele lor: instructor Mircea Crăciunescu, Surplomba din peretele nordic al Ucii Mari (Nicolae Dobre, Victor Măciucă, Venuti Feruccio, cap schimbat);
În luna septembrie 1952 o nouă școală de alpinism de vară și-a deschis porțile la Peștera Ialomiței, avînd două serii. Director a fost Ion Tache, iar Mircea Crăciunescu, instructor principal.
În octombrie 1952 C.G.M. a organizat o tabără la cabana Peștera. Instructorii Aurel Irimia, Mircea Crăciunescu, Constantin Nemeș capi de coardă, avînd ca secunzi mai multi elevi, au efectuat o serie de premiere în zonă.
A luat parte la primul campionat de alpinism pe echipe, „contra timp" al R.P.R. a avut loc în august 1953 pe Turnul Seciului la intrarea în Valea Horoabei. Concursul a durat trei zile. În prima zi pe locul 5 a fost echipa Locomotiva — Nicolae Lorincz, Ion Balteș și Mircea Crăciunescu. Traseul nr. 2. S-a mers corect. S-au pierdut minute prețioase în rapel. În clasamentul general Locomotiva a ocupat tot locul 5 - 137'41"4/5. Tudor Hurbean, Gheorghe Stroescu, Ion Balteș, Nicolaie Lorincz și Mircea Crăciunescu.
În septembrie 1953 echipa Locomotiva, formată din Mircea Crăciunescu și Tudor Hurbean, a parcurs trei trasee în aceeasi zi: Trei Surplombe (1h 40’), Furcile (35’) și Surplomba Mare (1h 45’).
A parcurs creasta masivului Făgăraşului de la Porceşti la Plaiul Foii cu echipa Asociației Locomotiva, care a plecat la 24 martie 1955, avînd în componență pe Mircea Crăciunescu, Nicolae Dobre, Constantin Radu, Florian Tudor și Gheorghe Alexandru.
A luat parte la ședința de reînființare a Clubului Alpin Român, din 7 ianuarie 1990; în cadrul acestui club a fost secretar general.
Premiere/Trasee deschise
Traseu | Grad | Tip traseu | Locație |
---|---|---|---|
Faţa Sud-Vestică (Finala '66) | 4A, 7a (5a, A0) | Traseu clasic | Bucegi, Bătrâna, Turnuleţul |
Fisura Şoimilor | 4A | Traseu clasic | Bucegi, Bătrâna, Peretele Bătrâna |
Prime repetări
Traseu | Grad | Tip traseu | Locație |
---|---|---|---|
Fisura Strungii | 3A | Traseu clasic | Făgăraşului, Ucea Mare, Peretele Ucei |
Surplomba Ucei Mari | 3B | Traseu clasic | Făgăraşului, Ucea Mare, Peretele Ucei |
Premiere rotpunkt
Traseu | Grad | Tip traseu | Locație |
---|---|---|---|
Fisura Strungii | 3A | Traseu clasic | Făgăraşului, Ucea Mare, Peretele Ucei |
Surplomba Ucei Mari | 3B | Traseu clasic | Făgăraşului, Ucea Mare, Peretele Ucei |